کارگردان ماجرای نیمروز به دنبال تکرار موفقیت در بزرگترین رویداد سینمایی/رد خون شانس بزرگ جشنواره فیلم فجر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۵۴۶
خبرگزاری میزان- محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را بهدست آورد، حال به سراغ ساخت قسمت دوم این فیلم رفته است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را بهدست آورد، حال به سراغ ساخت قسمت دوم این فیلم رفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمیتوان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.
محمدحسین مهدویان پس از موفقیتهای بسیاری که برای ساخت ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز کسب کرد به سراغ فیلمنامه لاتاری رفت. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.
وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حال بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفته و می خواهد موفقیت های ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار را تکرار کند.با توجه به تیم بازیگران ماجرای نیمروز دو و حفظ بازیگران اصلی نسخه اول تمامی علاقمندان مهدویان به امید دریافت دوباره سیمرغ بلورین توسط این کارگردان جوان هستند.
فیلمبرداری این بخش، طاقتفرساترین پلانهای ماجرای نیمروز ۲ را شامل شده است. در این بخشها، علاوه بر استفاده روزانه چند صد هنرور بومی، بیش از ١٠٠ دستگاه ادوات جنگی سبک و سنگین، چندین فروند هلیکوپتر و ... که صحنههای ویژهای خلق و فیلمبرداری شد، استفاده شده است.
اکنون گروه تولید ماجرای نیمروز در تلاش است تا با تدوین همزمان و کار بر روی جلوههای ویژه کامپیوتری فیلم همزمان با فیلمبرداری، آن را در آخرین روزهای مهلت ارسال فیلم به جشنواره فجر آماده کند.
هادی حجازیفر، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی، حسین مهری، مهدی زمینپرداز، امیر احمد قزوینی و با حضور جواد عزتی بازیگران اصلی قسمت دوم ماجرای نیمروز هستند.
ماجرای نیمروز: رد خون جدیدترین اثر موسسه سیمای مهر است که به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیهکنندگی سیدمحمود رضوی جلوی دوربین است.
فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ۲ ادامهای بر نسخه اول این فیلم و این بار درباره عملیات مرصاد خواهد بود. چندی پیش مهدویان در صفحه مجازی خود تصویری از سفرش به کرمانشاه منتشر کرده بود که در آن خبر از آغاز فیلمبرداری ماجرای نیمروز ۲ میداد.
در تصویری رسمی از فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز ۲" با نام رد خون منتشر شد. در این عکس بخشی از بازی هادی حجازی فر و جواد عزتی در حین درگیری و مبارزه دیده میشود. چندی پیش تهیه کننده این فیلم از پایان فیلمبرداری و آمادگی برا حضور در جشنواره فیلم فجر با رد خون خبر داد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: ماجرای نیمروز رد خون ماجرای نیمروز 2 اخبار سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را میخریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … میشود، به خبرنگار مهر گفت: اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم میشویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ میگیرد اما هیچیک از این فیلم ها از گستره فیلم دینی خارج نمیشوند و تقریباً اکثر آثار اینگونهاند.
مهر نوشت: این کارگردان با اشاره به اینکه شیوههای مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلمها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد اما کاراکتر فیلم در جایی احساس میکند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش میدهد. از این رو شیوه های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.
وی درباره ویژگیهای یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست ولی تبلیغ دین هم در آن دیده میشود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز میخواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.
کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم میسازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلمها نیستیم و اول دل فیلمساز را میخریم.
لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی ها میگفتند «صداش در میاد نگران نباشید» اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901607